Page 55 - NEWSLETTER_27
P. 55

 ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΈΝΔΟΟΥΡΟΛΟΓΙΑΣ - ΛΑΠΑΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ Χ/Ρ ΟΥΡΟΛΟΓΙΑΣ & ΟΥΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΈΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
       σίγουρο ότι είναι έγκυρη και πιστοποιημένη, για- τί κυρίως στηρίζεται στην υποκειμενικότητα των ατόμων που την εκφέρουν και πολλές φορές δεν έχει την διασταύρωση από άλλες έγκυρες πηγές προκαλώντας παραπλανητική ασάφεια στην ίδια την ουσία της πληροφορίας, η οποία ενδεχομένως μπορεί να οδηγήσει και σε παρερμήνευση πολλών από τα δεδομένα που μεταφέρονται.
Η είδηση σε οποιαδήποτε μορφή της διαδίδεται all time, χωρίς time limite in real time, χωρίς σεβασμό στο απόρρητο και την ιδιωτικότητα και από την στιγμή που παράχθηκε συνεχίζει να υφίσταται αυτόνομη και αυτεξούσια, καθώς δεν αποτελεί σκοπό μιας εξωτερικής αιτίας που την παράγει (ο διαφημιστής, ο δημοσιογράφος κ.τ.λ) αλλά πλέων ως ανεξάρτητη από τον δημιουργό της συνεχίζει να ρέει στα social media, όχι πιά ως κάτι μεσολαβού- μενο μεταξύ πομπού και δέκτη (2) (για παράδειγμα γιατρό και ασθενή). Με την αυτονομία της ο ρόλος πομπού (γιατρός) και δέκτη (ασθενείς) συγχέονται και αντιστρέφονται. Ο δέκτης από παθητικό στοι- χείο αποκτάει ενεργητική δυναμική, έχει κρίση και κατ ́ επέκταση αμφισβήτηση, βιώνεται ως ενεργά ισότιμος και ισάξιος στην επιλογή των αποφάσεων προβαίνοντας στην επιλογή του ιατρού αλλά και της θεραπευτικής προσέγγισης πολλές φορές.
Η αναζήτηση 2ης γνώμης ξεφεύγει από τον επι- στημονικό πλουραλισμό και εμπίπτει στην σφαίρα του μάρκετινγκ, δηλαδή την ανάλυση των δυνατών και αδύναμων σημείων των θεραπόντων ιατρών ή νοσοκομειακών μονάδων με σκοπό την κάλυψη των αναγκών των ασθενών. Η ιατρική εμπορευ- ματοποιείται, ο γιατρός αντικειμενικοποιείται και μετουσιώνεται στον «πελάτη» του ασθενούς.
Κατευθυντήριες οδηγίες για τα social media (όπως ελήφθησαν απο το άρθρο). (3)
• οι γιατροί πρέπει να χρησιμοποιούν ρυθμίσεις απορρήτου για την προστασία των προσωπικών πληροφοριών και του περιεχομένου στο μέτρο του δυνατού, αλλά θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι οι ρυθμίσεις απορρήτου δεν είναι απόλυτες και ότι όταν βρεθείτε στο Διαδίκτυο, το περιεχόμενο είναι πιθανό να υπάρχει μόνιμα. Έτσι, οι γιατροί θα πρέπει να παρακολουθούν τακτικά τη δική τους
παρουσία στο Διαδίκτυο για να διασφαλίσουν ότι οι προσωπικές και επαγγελματικές πληροφορίες στους δικούς τους ιστότοπους και, στο μέτρο του δυνατού, το περιεχόμενο που δημοσιεύεται για αυτούς από άλλους, είναι ακριβείς και κατάλληλες.
• Εάν αλληλοεπιδρούν με ασθενείς στο Διαδίκτυο, οι γιατροί πρέπει να διατηρούν τα κατάλληλα όρια της σχέσης ασθενούς-γιατρού σύμφωνα με τις επαγ- γελματικές κατευθυντήριες γραμμές δεοντολογίας.
• Για να διατηρήσουν τα κατάλληλα επαγγελματικά όρια, οι γιατροί θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχό- μενο διαχωρισμού προσωπικού και επαγγελματικού περιεχομένου στο διαδίκτυο.
• Όταν οι γιατροί βλέπουν περιεχόμενο που δημο- σιεύεται από συναδέλφους που φαίνεται αντιεπαγ- γελματικό, έχουν την ευθύνη να γνωστοποιήσουν αυτό το περιεχόμενο στο άτομο, έτσι ώστε να ή μπορεί να το αφαιρέσει ή/και να προβεί σε άλλες κατάλληλες ενέργειες. Εάν η συμπεριφορά παρα- βιάζει σημαντικά τους επαγγελματικούς κανόνες και το άτομο δεν λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να επιλύσει την κατάσταση, ο γιατρός θα πρέπει να αναφέρει το θέμα στις αρμόδιες αρχές.
• Οι γιατροί πρέπει να αναγνωρίσουν ότι οι ενέρ- γειες στο Διαδίκτυο και το περιεχόμενο που δημο- σιεύεται μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη φήμη τους μεταξύ των ασθενών και των συναδέλφων τους, μπορεί να έχουν συνέπειες για την ιατρι- κή τους σταδιοδρομία (ιδιαίτερα για ιατρούς υπό κατάρτιση και φοιτητές ιατρικής) και μπορούν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη του κοινού στο ιατρικό επάγγελμα.
(1) Dominick J.R., 1996, The Dynamics of
Mass Communication, McGraw-Hill, New York.
(2) Jan H. Kietzmann, Kristopher Hermkens, Ian P. McCarthy, Bruno S. Silvestre, 2011
(3) Vol.39No.7•July2014•P&T
REFERENCES
Tεύχος 27 | Iανουάριος - Φεβρουάριος 2024
     55
 Π
-
α
ι
λ
α
ρ
α
ό
τ
η
χ
ρ
ή
Σ
σ
ε
ι
ς






























































   53   54   55   56   57