Page 45 - EOE - NEWSLETTER 11
P. 45
ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΔΙΚΕΎΟΜΕΝΩΝ ΟΎΡΟΛΟΓΩΝ (Τ.Ε.Ε.Ο)
Διάγραμμα 1
της επιστροφής της ευελιξίας των μετακινήσεων στις υπόλοιπες χώρες, που θα έχει ως αποτέλεσμα την έτι περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης.
Τα 2/3 των ειδικευόμενων, σε ερώτηση που αφορού- σε στη διενέργεια ενεργειών εκτός του πλαισίου της ουρολογίας, απάντησαν ότι χρειάστηκαν να προβούν σε ενέργειες πέραν της ειδικότητάς τους, εξαιτίας της πανδημίας. Συναφώς, σχετικά με το χρόνο απομά- κρυνσης από την ουρολογική ειδικότητα, λόγω ενα- σχόλησης με δραστηριότητες που σχετίζονται με τον COVID-19, επτά (7) άτομα χρειάστηκαν να μείνουν εκτός ουρολογικής ειδικότητας για χρονικό διάστημα από είκοσι (20) ημέρες μέχρι και έξι (6) μήνες.
Σε ερώτηση σχετική με το χρόνο εκπαίδευσης στο πλαίσιο της ειδικότητας, το σύνολο των ειδικευό- μενων πιστεύει πως χάθηκε χρόνος ειδικότητας, με το 43,5% εξ αυτών να πιστεύει ότι πρέπει αυτός να αναπληρωθεί, ενώ το 56,5% πιστεύει ότι ναι μεν χά- θηκε, αλλά μπορεί να αναπληρωθεί μόνο εφόσον ο ίδιος ο ειδικευόμενος το επιλέξει. Οι απαντήσεις αυ- τές αποτελούν ένδειξη πως οι ειδικευόμενοι ενδιαφέ- ρονται να ανακτήσουν το χαμένο χρόνο ειδικότητας και να βελτιώσουν τις χειρουργικές και εκπαιδευτικές ικανότητές τους. Οι ικανότητες αυτές επηρεάστη- καν ουσιωδώς, καθότι το σύνολο των ερωτηθέντων απάντησε σε σχετική ερώτηση ότι η εκπαίδευσή τους επηρεάστηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, και, ειδικότερα πολύ, σε ποσοστό 43,5%, και πάρα πολύ, σε ποσοστό 56,5%. Αναφορικά δε με τη χειρουργική
εκπαίδευση, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, σε πο- σοστό 82,6% απάντησε ότι αυτή περιορίστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ η μειοψηφία απάντη- σε ότι παρέμεινε η ίδια ή ότι βελτιώθηκε, σε ποσοστά 8,7% και 8,7%, αντίστοιχα. Πέραν του περιορισμού της χειρουργικής εκπαίδευσης, οι ειδικευόμενοι ερω- τήθηκαν κατά πόσο νοιώθουν ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας, όπου οι απόψεις δεν συγκλίνουν απόλυτα (βλ. Διά- γραμμα 1).
Αναφορικά με την τηλεκπαίδευση, η οποία εδραιώ- θηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, 8,7% των ερω- τηθέντων απάντησε ότι δεν βοήθησε στην παρακο- λούθηση σεμιναρίων/ συνεδρίων/ ημερίδων και ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει με διαφορετικό τρόπο, 52,2% απάντησε ότι το μέσο της τηλεκπαίδευσης βο- ήθησε μεν, αλλά μόνο για τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ 39,1% πιστεύει ότι η τηλεκπαίδευση πρέπει να συνεχιστεί και μετά το πέρας της πανδημίας.
Σε ερώτηση σχετική με τους τρόπους που μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης της ει- δικότητας της ουρολογίας μετά την περίοδο της παν- δημίας, οι απαντήσεις ποικίλουν. Σημαντικό ποσοστό θεωρεί πως δεν υπάρχει κανένας τέτοιος τρόπος, ενώ έγιναν και αρκετές προτάσεις με σκοπό την βελτίω- σή της. Πιο συγκεκριμένα, προτάθηκε η παράταση της εκπαίδευσης, οι επενδύσεις στον υλικοτεχνικό τομέα, η συνέχιση των webinars και προγραμμάτων προσομοίωσης, αντίστοιχα με εκείνα που λαμβάνουν
Tεύχος 11 | Μάιος - Ιούνιος 2021
45