Page 19 - EOE NEWSLETTER-7
P. 19

     ΣΥΝΈΝΤΈΥΞΗ
    Tεύχος 07 | Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2020
    ΣΥΝΕΔΡΊΟ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ COVID-19
Μια συζήτηση με τον καθηγητή κ. Σταύρο Γκράβα, Πρόεδρο του Ινστιτούτου Παρακολούθησης Παθήσεων Ουροποιογεννητικού Συστήματος (Ι.Π.Π.Ο.Σ.) και της Οργανωτικής Έπιτροπής της επιστημονικής Έκδήλωσης “Κλινικά Σεμινάρια Ουρολογίας 2020: Απαντήσεις σε καθημερινά κλινικά προβλήματα” που διοργανώθηκε 11-13 Σεπτεμβρίου 2020, στο Πόρτο Χέλι.
   Υποθέτουμε ότι η ολοκλήρωση της προετοιμασίας και η πραγματοποίηση του συνεδρίου ήταν μια δύσκολη απόφαση. Πείτε μας σας παρακαλώ δυο λόγια για αυτήν.
Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά για την πρόσκληση συνέντευξης και είναι χαρά μου που θα συμμετάσχω στο τεύχος του Newsletter της ΕΟΕ.
Εξετάζοντας τις παραμέτρους, για να γίνει αντιληπτή η απόφαση πραγματοποίησης του συνεδρίου “ Κλινικά Σεμινάρια Ουρολογίας 2020: Απαντήσεις σε καθημερινά κλινικά προβλήματα ” στο Πόρτο Χέλι θα ήθελα να τονίσω ότι το πρώτο και βασικότερό μας μέλημα, πέρα από τη συνέχιση της Ιατρικής εκπαίδευσης, ήταν η ασφάλεια των συμμετεχόντων. Τα πράγματα εδώ ήταν ξεκάθαρα, καθώς, θα έπρεπε να εναρμονιστούμε και να ακολουθήσουμε πλήρως τις οδηγίες των υπεύθυνων φορέων και αρχών, γραμμή που ακολουθήθηκε έως και την λήξη του συνεδρίου στον υπέρτατο βαθμό. Το σημαντικό ήταν ότι επρόκειτο για ένα επιστημονικό γεγονός συγκεκριμένου μεγέθους, με λειτουργούς υγείας που διευκόλυνε τη συμμόρφωση στα μέτρα.
Σταύρος Γκράβας
Καθηγητής Ουρολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πρόεδρος Ι.Π.Π.Ο.Σ. και Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου
 Προφανώς, αν δεν υπήρχε δυνατότητα έγκρισης, λόγω επιδημιολογικών μέτρων, το συνέδριο δε θα πραγματοποιούνταν. Η χρονική στιγμή ήταν κατάλληλη, αρχές Σεπτεμβρίου, με άριστες καιρικές συνθήκες και σχετικά μικρό αριθμό νέων κρουσμάτων πανελλαδικά. Εκεί που σταθήκαμε τυχεροί ήταν στην τοποθεσία. Η Αργολίδα ήταν στις περιοχές χαμηλού κινδύνου και δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία, στην εστίαση, στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων κλπ.
Η μεγαλύτερη δυσκολία λήψης της απόφασης διεξαγωγής του συνεδρίου έγκειτο κυρίως στον κίνδυνο αναβολής του. Έως και την τελευταία στιγμή ήταν πιθανόν να συμβεί κάποια έξαρση των κρουσμάτων, η οποία και θα ανέτρεπε το πρόγραμμα. Εξαιτίας αυτού έπρεπε και είμαστε προετοιμασμένοι να το πραγματοποιήσουμε χωρίς φυσική παρουσία συνέδρων, πλήρως διαδικτυακό.
Ποιες οργανωτικές ή άλλες δυσκολίες αντιμετωπίσατε στην πορεία οργάνωσης του;
Οι τεχνικές δυσκολίες πέρα από την προετοιμασία της διαδικτυακής μετάδοσης, που προανέφερα, αφορούσαν κυρίως την επικοινωνία με τους συμμετέχοντες (ενημέρωση, εγγραφή, πληροφορίες κλπ.) που εξαιτίας των μέτρων έπρεπε να γίνει μόνο εξ’ αποστάσεως. Στο πλαίσιο αυτού, δημιουργήθηκε ένας ηλεκτρονικός φάκελος που περιλάμβανε όλο το ενημερωτικό υλικό του συνεδρίου καθώς και το υλικό των χορηγών εταιρειών. Επιπλέον, υπήρχε η ηλεκτρονική δυνατότητα κράτησης θέσης για τη φυσική παρουσία στην αίθουσα όπου υπήρχε περιορισμός στον αριθμό συνέδρων.
Το σημαντικότερο, και ίσως το πιο δύσκολο ήταν η εκπαίδευση σε μοντέλα όπου έπρεπε να πραγματοποιούνται με μικρότερο αριθμό εκπαιδευομένων ανά ραντεβού, τηρώντας έτσι τις επιβεβλημένες αποστάσεις καθώς, και την σωστή απολύμανσή του χώρου και των μοντέλων εκπαίδευσης μετά από κάθε ραντεβού. Όλα αυτά ισοδυναμούσαν, όπως καταλαβαίνετε, με περισσότερη δουλειά για τους εκπαιδευτές, όπως επίσης και έναν αριθμό ανθρώπων οι οποίοι επιμελούνταν την σωστή απολύμανση του χώρου.
   19
 



















































































   17   18   19   20   21