Page 49 - NEWSLETTER_16
P. 49

 ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΥΡΟΓΈΝΝΗΤΙΚΗΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑΣ
        Η κυριαρχία εξυπηρετεί κυρίως το άτομο που την ασκεί, άλλες φόρες για να αναδείξει την ανωτερότητα του και να ανατροφοδοτήσει τον ναρκισσισμό του ενώ άλλες φορές γιατί είναι καθαρά υλιστική. Σε οποιαδήποτε περίπτωση το υποκείμενο της κυρι- αρχίας παύει να διατηρεί την αξιοπρέπειά του, ενώ έχει απωλέσει την κυριαρχία του.
Η προβολή της αλαζονείας φαίνεται σε κάθε πε- ρίσταση, από την έπαρση στην συμπεριφορά, το απόμακρο ύφος την αποστασιοποιημένη συναι- σθηματική έκφραση την έλλειψη αλληλεγγύης και αλτρουισμού.
Ο γιατρός εκφράζεται εσκεμμένα με δύσκολους ιατρι- κούς όρους που δεν επεξηγεί προκαλώντας την συ- νεχή ανάγκη του ασθενούς να μπαίνει στην δύσκολη θέση να ρωτάει και να ξαναρωτάει αμφισβητώντας κάθε φορά την λογική του. Πολύωρες αναμονές σε πολυτελή ιατρεία με τοίχους εντοιχισμένους με περ- γαμηνές αριστείας, ατελείωτη ώρες ορθοστασία σε ανοργάνωτα νοσοκομεία τονίζουν κάθε φορά την ανάγκη που έχει εκπέσει το ατόμο, ενώ παράλληλά φουσκώνουν το πληθωρικό εγώ του θεράποντος.
Η ιατρική ασκεί εξουσία τόσο στο σώμα όσο και το
πνεύμα του ατόμου, το όριο με την κυριαρχία είναι δυσδιάκριτο, και επαφίεται στον ιατρό να μπορεί να το καθορίσει. Ο γιατρός θα πρέπει να διατηρεί την θέση του στα μάτια του ασθενούς αλλά με σκοπό να τον υπηρετεί.
Θα πρέπει να έχει αλτρουιστική διάθεση και να αφουγκράζεται τα συναισθήματα του ασθενούς που ενδέχεται να είναι θυμός, ντροπή, απογοήτευση, από- γνωση, να τα ερμηνεύει και να δείχνει μεγαλοψυχία.
Ο γιατρός θα πρέπει να αναγνωρίζει τα όρια του και μέσα από αυτά τον εαυτό του να έχει ενδοσκόπησή τις επιθυμίες του ώστε να αιτιολογεί τις υποσυνείδη- τες παρορμήσεις του, με τρόπο ώστε να καθοδηγείται από αγνά κριτήρια αποφεύγοντας υλιστικά έπαθλα και πράξεις που αποσκοπούν στην φιλαυτία.
Θα πρέπει να αναγνωρίζει την περατότητα του και ότι είναι άνθρωπος πριν είναι γιατρός (Bernard de Clairvaux), είναι ευάλωτος έχει αδυναμίες και σίγουρα δεν είναι παντοδύναμος. Θα πρέπει να είναι συμ- βιβασμένος με την έννοια του θανάτου και να έχει αποδεχτεί την τρωτότητα του. Όλα αυτά τα χαρα- κτηριστικά της ταπεινοφροσύνης και μεγαλοψυχίας που οδηγούν στην εν συναίσθηση.
Tεύχος 16 | Μάρτιος - Απρίλιος 2022
    49
 Π
α
ι
-
λ
α
ρ
α
ό
τ
η
χ
ρ
ή
Σ
σ
ε
ι
ς





































































   47   48   49   50   51