Page 31 - NEWSLETTER_21
P. 31

 ΑΡΘΡΟ
σε γενικές γραμμές η πλειοψηφία των παρεχόμε- νων πληροφοριών για τον καρκίνο του προστάτη ήταν ακριβείς, υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις σε ενημέρωση για βασικά σημεία όπως επιπλοκές ή η παρακολούθηση, παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις των ασθενών σχετικά με διαγνωστικές ή θεραπευτικές πράξεις. Αντίθετα, σε παλαιότερες μελέτες είχε βρεθεί ότι το 73% των βίντεο που υπάρχουν αναρτημένα στο Youtube σχετικά με τον καρκίνο του προστάτη περιέχουν ανακρίβειες ή λανθασμένες πληροφορίες. Ή χρήση του διαδικτύου για την αναζήτηση ιατρικής πλη- ροφορίας έγινε ακόμη πιο έκδηλη την περίοδο της πανδημίας του COVID-19. O φόβος για διαπροσω- πική επαφή, η δυσκολία μετακίνησης και τα πολλα- πλά lockdowns, οδήγησαν τους ενδιαφερόμενους σε ένα άνευ προηγουμένου διαδικτυακό σαφάρι, τις περισσότερες φορές χωρίς την καθοδήγηση ενός ιατρού. Ή αυξημένη χρήση των social media και συγκεκριμένα η ανάρτηση κειμένων από μη ειδικούς χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο για πάσης φύσεως ιατρικά θέματα, αύξησε κατακόρυφα την διάδοση ψευδών ειδήσεων για θέματα υγείας, για διαγνωστικές και θεραπευτικές μεθόδους. Ποια
είναι η θέση λοιπόν του ουρολόγου σήμερα μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα διαδικτυακών πληροφοριών; Σίγουρα η δαιμονοποίηση του διαδικτύου δεν απο- τελεί λύση, καθώς το μόνο που θα επιτύχουμε είναι να απομακρύνουμε τους ασθενείς μας από τη σύγ- χρονη πραγματικότητα. Είναι στατιστικά βέβαιο ότι οι περισσότεροι από αυτούς έχουν διαβάσει αρκετές πληροφορίες στο διαδίκτυο πριν μας επισκεφθούν και έχουν εκτιμηθεί ή πρόκειται να εκτιμηθούν και από άλλους συναδέλφους. Ίσως λοιπόν δε θα έπρε- πε να κοπιάζουμε για να τους αποτρέψουμε από τέτοιες πρακτικές, αλλά να προσπαθούμε να τους κατευθύνουμε στην αναζήτησή τους αυτή, να τους εξηγούμε την αξία του ελέγχου της προέλευσης και της εγκυρότητας της διαδικτυακής πληροφορίας και να τους ενθαρρύνουμε να μας θέτουν απορίες που τους έχουν δημιουργηθεί από την προσωπική τους έρευνα. Μόνο με αυτόν τον τρόπο, αναγνωρίζοντας δηλαδή τις συνθήκες της σύγχρονης διαδικτυακής πραγματικότητας και χρησιμοποιώντας το ίντερνετ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς όφελος της θεραπευτικής διαδικασίας, θα καταφέρουμε να δομήσουμε μία πραγματική σχέση εμπιστοσύνης με τους ασθενείς μας.
Χρίστος Ζαμπαύτης
REFERENCES
Tεύχος 21 | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2023
     31
 Π
α
ι
-
λ
α
ρ
α
ό
τ
η
χ
ρ
ή
Σ
σ
ε
ι
ς









































































   29   30   31   32   33