Page 75 - NEWSLETTER_25
P. 75
Tεύχος 25 | Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2023
ΑΡΘΡΟ
REFERENCES
την ανεμπόδιστη πρόσβαση στην τουαλέτα οποιαδήποτε στιγμή και επιβλέποντας τη συνολική διαδικασία συμβάλ- λουν σημαντικά στην αποτελεσματικότητα της συμπερι- φορικής θεραπείας. Δυστυχώς, όπως υποστηρίζεται από διάφορες μελέτες παγκοσμίως, η πληροφόρηση των εκ- παιδευτικών, ειδικά της πρωτοβάθμιας παιδείας, φαίνε-
ται να είναι ελλιπής σχετικά με τις διαταραχές ούρησης6, 7. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη των Ko et al. ανέδειξε ότι περίπου 1 στους 4 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν πλήρως εκπαιδευμένος στη σωστή υποστήριξη των παιδιών με διαταραχές ούρησης8. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η αποτελεσματικότητα της συμπεριφορικής θεραπείας να μειώνεται δραστικά. Τέλος όπως είναι λογικό, κατά τη διάρκεια του lockdown οι γονείς είχαν πολύ περισσότερο χρόνο για την επίβλεψη της συμπεριφορικής θεραπείας. Τόσο τα ζητήματα της φυσιολογικής λειτουργίας των κενώσεων όσο και της σωστής ούρησης μπορούσαν
να ελεγχθούν πολύ καλύτερα εντός του σπιτιού. Οι κανόνες μπορούσαν να εφαρμόζονται πλήρως οδηγώντας σε καλύτερα τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Συμπερασματικά, η διάρκεια του lockdown παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε σε πολλαπλά επί- πεδα επηρέασε θετικά τα παιδιά με διαταραχές ούρησης βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα της συμπεριφορικής θεραπείας. Επιπλέον, ανέδειξε και κάποιες αδυναμίες σχετικά με την εφαρμογή της συμπεριφορικής θεραπείας τις οποίες θα πρέπει να διαχειριστούμε στο μέλλον.
Τατάνης Βασίλης
75
Π
α
ι
-
λ
α
ρ
α
ό
τ
η
χ
ρ
ή
Σ
σ
ε
ι
ς